Är din bil ombyggd till en A-traktor / EPA-traktor men behöver få motorn optimerad för att kunna registreras som en A-traktor? Vi kan hjälpa dig med det. Vi optimerar motorn och fartbegränsar fordonet så att A-traktorn kan framföras på allmänna vägar. Vi utför ett professionellt arbete med högsta kvalitet och strävar alltid efter att göra kunden nöjd. Vi är med dig under hela projektets gång med råd och tips hela vägen tills din A-traktor är besiktigad och klar. Därefter lämnar vi ett intyg som bilprovningarna uppskattar.
EPA-traktor är det kända namnet som det går vid men egentligen är det riktiga namnet A-traktor. A-traktor är en personbil som byggts om enligt gällande regler för jordbruksmaskin. Både A-traktorn och EPA-traktorn måste få sina hastigheter begränsade till 30 km/h. Fordonet ska byggas om så att det är uppenbart för allmänheten att fordonet inte är avsett för person- eller godsbefordran. Under slutet av 1920-talet började EPA-traktorerna byggas och blev allt vanligare under 1930-talet. Därefter har EPA-traktorn och senare A-traktorn funnits med i fordonsparken. Glöm inte att alla A-traktorer bör inneha en försäkring.
Priser motoroptimering A-traktor
A-traktor spärr
Fr. 4995:-Helhetslösning A-traktor
Fr. 18.000:-Spärrning, bygg och besiktning.
Tillval
Ring för infoBiljud (baslåda, slutsteg), LED-belysning för interiör och under fordon, extraljus & bilvårdsprodukter.
En enhet monteras i fordonets "hjärna" eller styrbox som det också kallas. Enheten ser till att begränsa spjällhuset och även gaspedalen, så att den inte kan öppnas mer än en viss grad. Detta möjliggörs med hjälp av pulssignaler och ser till att farten inte kan gå över 30 km/h. På så sätt reduceras fordonets effekt.
Du bör se till att hålla installationen skyddad så att manipulation av den inte är möjlig. Ett sätt är att installationen läggs i en försluten låda, kablar monteras i slang osv. Observera att bilprovningen godkänner installationen endast om den är svår att manipulera.